Piacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis Árpád
Piacátadás Ópusztasz...
Túri-Kis Árpád2021.11.30
Piacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis ÁrpádPiacátadás Ópusztaszeren, 2021 - 2021.11.30 Túri-Kis Árpád
Az első adventi gyertyagya gyújtása Bakson, 2021 - 2021.11.29 Jaksa Noémi
Az első adventi gyer...
Jaksa Noémi2021.11.29
Az első adventi gyertyagya gyújtása Bakson, 2021 - 2021.11.29 Jaksa NoémiAz első adventi gyertyagya gyújtása Bakson, 2021 - 2021.11.29 Jaksa NoémiAz első adventi gyertyagya gyújtása Bakson, 2021 - 2021.11.29 Jaksa NoémiAz első adventi gyertyagya gyújtása Bakson, 2021 - 2021.11.29 Jaksa NoémiAz első adventi gyertyagya gyújtása Bakson, 2021 - 2021.11.29 Jaksa NoémiAz első adventi gyertyagya gyújtása Bakson, 2021 - 2021.11.29 Jaksa NoémiAz első adventi gyertyagya gyújtása Bakson, 2021 - 2021.11.29 Jaksa NoémiAz első adventi gyertyagya gyújtása Bakson, 2021 - 2021.11.29 Jaksa NoémiAz első adventi gyertyagya gyújtása Bakson, 2021 - 2021.11.29 Jaksa NoémiAz első adventi gyertyagya gyújtása Bakson, 2021 - 2021.11.29 Jaksa NoémiAz első adventi gyertyagya gyújtása Bakson, 2021 - 2021.11.29 Jaksa NoémiAz első adventi gyertyagya gyújtása Bakson, 2021 - 2021.11.29 Jaksa NoémiAz első adventi gyertyagya gyújtása Bakson, 2021 - 2021.11.29 Jaksa Noémi
KISTELEKI ONLINE PROGRAMNAPTÁR
Még több esemény...

A Csontritkulás világnapja az erős csontok érdekében
Kistelekjárás.hu
2021.10.21.



Töltsük aktívan napjainkat, étkezzünk egészségesen, fogyasszunk kalciumban és fehérjében gazdag ételeket, és emellett nagyon fontos a megfelelő D-vitamin bevitel biztosítása

A WHO, az ENSZ Egészségügyi Szervezetének javaslatára a csontritkulás világnapját 1999 óta október 20-án tartják. Az Osteoporosis Világnapjának üzenete az egészséges, erős csontok érdekében történik!

Az osteoporosist a csontok tömegének a csökkenése, a csontszerkezet megváltozása, csontszilárdság gyengülése, s ennek következtében a csontok kóros törékenysége jellemzi.  A csontritkulás hazánkban népbetegség, sajnálatos módon közel egymillió embert érint. A nők  gyakrabban szenvednek a csontritkulástól, mint a férfiak. A csontritkulás kialakulására hajlamosító  tényezők lehetnek többek közt a női nem (a tapasztalatok azt mutatják, hogy a nők hajlamosabbak a csontritkulásra, mint a férfiak), az időskor, az alacsony testtömeg és testtömeg index (BMI), vékony testalkat, mozgásszegény életmód, családi halmozódás, túlzott alkohol és kávéfogyasztás, kevés szabadban töltött idő, bizonyos gyógyszerek és bizonyos betegségek. Tekintettel arra, hogy az osteoporosis sokáig alig, vagy semmi tünetet nem okoz „néma kór” -nak is nevezzük, ezért nagyon oda kell figyelni a veszélyeztetettek időben történő kiszűrésére!

Az osteoporosis kialakulásában, nagymértékben szerepet játszik a helytelen táplálkozás és az inaktív életmód is. Ezért már kisgyermekkorban oda kell figyelni a gyerekek táplálkozására, a rendszeres aktív, mozgásban gazdag életmódra, ahhoz, hogy kb. 25 éves korukra megfelelő minőségű és mennyiségű csontjuk alakuljon ki. Az étrend összeállításánál figyelembe kell venni, hogyha valaki rendszeresen fogyaszt minden nap néhány deci, maximum fél liter tejet, vagy mindennap eszik sajtot, kefirt, vagy joghurtot, akkor nincs szükség külön kalciumbevitelre. Manapság igen sok kalciummal dúsított termék van már forgalomba, ilyenek például a kalciummal dúsított növényi tejitalok. (rizsital, mandula ital, szója ital).  Az olajos magvak is jó választás, de nem kell túlzásba vinni fogyasztásukat, mivel jelentős kalóriatartalommal és foszfor tartalommal bírnak.(például mogyoró, mák, dió, mandula). Tejcukor érzékenység esetén a laktózmentes tej/joghurt és sajtok fogyasztásával tudják biztosítani a kalcium szükséglet bizonyos hányadát, Tejfehérje allergiában pedig válasszunk kalciummal dúsított növényi tejeket, desszerteket, növényi sajtokat. Ha nem fogyasztunk tejet vagy tejterméket, akkor szükséges kiegészíteni a kalciumbevitelt valamilyen készítmény formájában.  Gyerekkorban naponta 1500 mg, felnőtt korban 1000-1100 mg a napi ajánlott bevitel kalciumból. A D-vitamin pótlás is rendkívül fontos. Szeptembertől májusig feltétlenül szükséges 2000-3000 NE D-vitamin naponta történő szedése. A kalcium felszívódását elősegítő tényezők a laktóz (tejcukor), a D-vitamin, fizikai aktivitás, gátló tényezők a túlzott zsiradékfogyasztás, mozgásszegény életmód, a dohányzás és túlzott mértékű alkoholfogyasztás.

Hazánkban nagy segítséget és útmutatást ad táplálkozás területén a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége által összeállított táplálkozási irányelv, amely az OKOSTÁNYÉR® nevet kapta. A táplálkozási ajánlás már ingyenes applikáció formájában is letölthető és nemcsak felnőtteknek szól, hanem kidolgozásra került a 6-17 éves gyermek korcsoportban is.

Összefoglalva Az Osteoporosis Világnapjának üzenete:
Töltsük aktívan napjainkat, étkezzünk egészségesen (kalciumban és fehérjében gazdag ételek fogyasztása), és emellett nagyon fontos a megfelelő D-vitamin bevitel biztosítása.

Lőrinczné Losoncz Tímea
Kistelek EFI dietetikus