Újra pályán a kisteleki kézis lányok - 2020.05.27 Sándor Attila
Újra pályán a kistel...
Sándor Attila2020.05.27
Újra pályán a kisteleki kézis lányok - 2020.05.27 Sándor AttilaÚjra pályán a kisteleki kézis lányok - 2020.05.27 Sándor AttilaÚjra pályán a kisteleki kézis lányok - 2020.05.27 Sándor AttilaÚjra pályán a kisteleki kézis lányok - 2020.05.27 Sándor AttilaÚjra pályán a kisteleki kézis lányok - 2020.05.27 Sándor AttilaÚjra pályán a kisteleki kézis lányok - 2020.05.27 Sándor AttilaÚjra pályán a kisteleki kézis lányok - 2020.05.27 Sándor AttilaÚjra pályán a kisteleki kézis lányok - 2020.05.27 Sándor AttilaÚjra pályán a kisteleki kézis lányok - 2020.05.27 Sándor AttilaÚjra pályán a kisteleki kézis lányok - 2020.05.27 Sándor AttilaÚjra pályán a kisteleki kézis lányok - 2020.05.27 Sándor AttilaÚjra pályán a kisteleki kézis lányok - 2020.05.27 Sándor AttilaÚjra pályán a kisteleki kézis lányok - 2020.05.27 Sándor AttilaÚjra pályán a kisteleki kézis lányok - 2020.05.27 Sándor AttilaÚjra pályán a kisteleki kézis lányok - 2020.05.27 Sándor AttilaÚjra pályán a kisteleki kézis lányok - 2020.05.27 Sándor AttilaÚjra pályán a kisteleki kézis lányok - 2020.05.27 Sándor AttilaÚjra pályán a kisteleki kézis lányok - 2020.05.27 Sándor Attila
Bordány Extreme Enduro promo - 2013.08.08 Sándor Attila
Bordány Extreme Endu...
Sándor Attila2013.08.08
KISTELEKI ONLINE PROGRAMNAPTÁR
Még több esemény...

A téli közlekedés veszélyeire hívják fel a figyelmet
Kistelekjárás.hu
2020.01.13.



A téli közlekedés teljesen más vezetéstechnikát és fokozottabb figyelmet igényel a járművezetőktől, ebben az évszakban a legtöbb problémát a csúszós út és a romló látási viszonyok okozzák

A Csongrád Megyei Rendőr-főkapitányság Balesetmegelőzési Bizottsága az alábbiakat tanácsolja a járművezetőknek:

- A köd, a szitáló hó, a csúszós utak mindennapossá válnak. Szinte egész nap, de főleg éjszaka és hajnalban jellemző a fagypont körüli hőmérséklet. A száraz és a csúszós utak hirtelen válthatják egymást, mely különös óvatosságot és figyelmet kíván.

- Nagyobb követési távolságot tartva lassabban kell vezetni, így kisebb a balesetek bekövetkeztének kockázata, a rossz manőverezés esetén pedig a hibák könnyebben korrigálhatóak.

- A műszaki biztonság egyik alapkövetelménye a futómű és a gumik kifogástalan állapota. A megfelelően megválasztott téli autógumikkal vészfékezés esetén jelentősen lerövidül a féktávolság, amely főleg az autópályákon nagy sebességgel való közlekedés esetén akár életet is menthet. A téli gumik használata a csapadék kellő elvezetésével és a biztonságosabb úttartással a zord körülmények közötti egyenletes haladást biztosítja. Minden járműre csak olyan méretű gumiabroncsot szabad felszerelni, melyet a járműgyártó cég meghatározott. A nyári gumi 7 C° fok alatt már nem teljesíti feladatát.

- Havas, latyakos időben, amikor a járda mellett széles sávban áll, vagy folyik a víz, nehéz az úttesten átkelni. A gyalogos ilyenkor jellemzően arra figyel, hogy ne lépjen a tócsába. Az autósnak számítania kell arra, hogy a járda szélén leszegett fejjel álló gyalogos a következő pillanatban az úttestre, a jármű elé kerülhet.

- Egyes utakon számítani kell arra, hogy megjelenhet állati erővel vont járművek, mezőgazdasági gépek által felhordott sár, amely csúszóssá teheti az utakat! Semmit ne csináljunk hirtelen!

- Huzamosabb utazás esetén szükség lehet takaróra, melegebb ruhadarabokra, vontatókötélre, fagymentesítő zárolajozóra, elegendő mennyiségű élelmiszerre és italra is. Érdemes tájékozódni az Útinformnál az út- és időjárási viszonyokról. Előfordulhatnak olyan helyzetek is, amikor nem érdemes kockáztatni, és biztonságosabb, ha más közlekedési eszközzel (például vonattal) indulunk útnak.

A köd veszélyei

A köd különösen a lakott területen kívüli útszakaszokon lehet veszélyes, ahol a páraréteg olykor átláthatatlan, a járművezető nem tudhatja, milyen akadályok jelennek meg előtte, és a közvilágítás sem segíti a haladást.

Az egyik legfontosabb, hogy ködös útszakaszokon csökkentsük járművünk sebességét! Gyakran még a megengedett sebesség felső határa is eltúlzott lehet. Fontos a követési távolság növelése, ködben nehezebb megbecsülni a biztonságos követési távolságot. Lehetőleg tartózkodjunk az előzéstől!

Különösen veszélyes lehet, amikor hirtelen érkezünk egy ködfoltba, mert ekkor a látótávolság nagyon rövid idő alatt jelentősen lecsökken és nem tudhatjuk, milyen veszélyekkel, kockázatokkal kell számolnunk.
Fokozott ködképződéssel számolhatunk folyók közelében, zárt völgyekben, erdős hegyi útszakaszokon.

Ilyen időben fárasztóbb a vezetés, idővel a reakcióképességünk jelentősen csökken. A feszült figyelem miatt az emberi szem is elfárad, ezért nagyon fontos, hogy hosszabb utaknál tartsunk gyakrabban pihenőt!

Köd esetén használjunk ködfényszórót! Ha járművünk ezzel nem rendelkezik, akkor a tompított fényszórót kell bekapcsolni. A távolsági fényszóró használata kifejezetten kerülendő, hiszen az erős fény a páraszemcsékről visszaverődve vakító, átláthatatlan fehér falat képez!

A láthatóságunk érdekében a gépjármű valamennyi fényszóróját és irányjelzőjét tartsuk tisztán, de ügyeljünk a szélvédő tisztaságára is! A belső pára megakadályozása érdekében kapcsoljuk be a légkondicionáló készüléket, a levegő áramlásának irányát a szélvédő felé terelve! A hátsó szélvédő páramentesítésére is figyeljünk!

Közlekedésünk során számoljunk az úttesten gyalogos, kerékpáros, vagy lassú jármű közlekedésére, meghibásodott jármű megjelenésére, melyek észlelése a ködben ugyancsak jelentősen korlátozódik! Ha pedig kiszállunk a járműből, lakott területen kívüli útszakaszokon mindig vegyük fel a fényvisszaverő mellényt, mely észlelhetőségünket, és ezáltal biztonságunkat sokszorosára növelheti!

Balesetmentes közlekedést kívánunk!


… hogy mindenki hazaérjen!