Ópusztaszer a közfoglalkoztatási kiállításon - 2019.11.15 Sándor Attila
Ópusztaszer a közfog...
Sándor Attila2019.11.15
Ópusztaszer a közfoglalkoztatási kiállításon - 2019.11.15 Sándor AttilaÓpusztaszer a közfoglalkoztatási kiállításon - 2019.11.15 Sándor AttilaÓpusztaszer a közfoglalkoztatási kiállításon - 2019.11.15 Sándor AttilaÓpusztaszer a közfoglalkoztatási kiállításon - 2019.11.15 Sándor AttilaÓpusztaszer a közfoglalkoztatási kiállításon - 2019.11.15 Sándor AttilaÓpusztaszer a közfoglalkoztatási kiállításon - 2019.11.15 Sándor AttilaÓpusztaszer a közfoglalkoztatási kiállításon - 2019.11.15 Sándor AttilaÓpusztaszer a közfoglalkoztatási kiállításon - 2019.11.15 Sándor AttilaÓpusztaszer a közfoglalkoztatási kiállításon - 2019.11.15 Sándor Attila
Hódi Katalin kiállítás, 2019  - 2019.11.14 Kistelekjárás.hu
Hódi Katalin kiállít...
Kistelekjárás.hu2019.11.14
Hódi Katalin kiállítás, 2019  - 2019.11.14 Kistelekjárás.huHódi Katalin kiállítás, 2019  - 2019.11.14 Kistelekjárás.huHódi Katalin kiállítás, 2019  - 2019.11.14 Kistelekjárás.huHódi Katalin kiállítás, 2019  - 2019.11.14 Kistelekjárás.huHódi Katalin kiállítás, 2019  - 2019.11.14 Kistelekjárás.hu
KISTELEKI ONLINE PROGRAMNAPTÁR
Még több esemény...

24 órás rallycross versenyen bizonyított a Roberto Car Team
Sándor Attila
2019.10.31.



Embert és autót próbáló első versenyükön összesen 750 km-t rallyztak a fiúk, ami a nagyon előkelő 10. helyre volt elég a kilencven, sok esetben profi induló között

Egy baráti beszélgetés során jött az ötlet, hogy indulni kellene a nyírádi 24 órás rallycross versenyen. A Nagy Sándor autószerelő által feldobott ötletet azonnal elfogadta Paragi Róbert, és elindult a versenyre való felkészülés. Az első lépés a csapattársak megkeresése volt, ugyanis a versenykiírás szerint legalább öt sofőrnek lennie kell a 24 órás versenyen.

paragi_car_team_24012

Az autókkal valamilyen módon foglalkozó baráti körből hamar összeállt a csapat, Paragi Róbert és Nagy Sándor megkeresésére Paragi Attila, Nagynemes Zoltán, Gilicze László és Nagymihály Roland is azonnal igent mondott, így indulhatott a felkészülés.

paragi_car_team_24012

A 24 órás rallycross versenyen folyamatosan versenyezni kell, a végén a megtett körök száma alapján hirdetnek végeredményt, így nagyon fontos volt, hogyan készül a csapat a megmérettetésre. A szombat 14 órától vasárnap 14 óráig tartó időszak alatt ugyanakkor annyiszor lehetett kiállni szerelni, az autón bármit módosítani, sofőrt váltani, ahányszor csak akar a csapat.

paragi_car_team_24012

Mivel a hat fős társaságból többen is versenyeztek régebben roncs derbiben, amatőr rallyban, ráadásul több autószerelő is volt a csapatban, ezért azonnal voltak ötletek hogyan készítsék fel az autót, melyet kifejezetten erre a célra vásároltak Olaszországban. A motort teljesen szétszedték, kitakarították, a turbót kitakarították, kapott egy erős kevlár kuplungot, négy új lengéscsillapítót, erősebb rugókat, levédték az alját, bevitték a csöveket a fülkébe, megerősítették a hűtést, plusz lámpamosókat építettek be.  Ezek mellett a munkák mellett szinte eltörpültek a kötelező kellékek, a bukócső valamint a négy pontos biztonsági öv beépítése.

paragi_car_team_24012

Nem csak a felkészülésnél, hanem a 24 órás versenyen is meg volt mindenkinek a feladata a csapatban: az autószerelők azokat a részeket nézték át verseny közben, ami az ő területük volt, a többiek az egyszerűbb feladatokat végezték el, mint pl, a kerékcsavarok ellenőrzése. A kiváló felkészülésnek köszönhetően a kisteleki-balástyai csapatnak csak egyszer kellett kiállni műszaki ok miatt, akkor a hűtőt lyukasztotta ki a ventilátor, de egy 20 perces, rekordidő alatt elvégzett hűtőcsere után már nyomták is tovább a gázt. A helyzetet jól jellemzi, hogy közben mások komplett motort vagy éppen kuplungot, lengéscsillapítót is cseréltek.

paragi_car_team_24012

Azonban nem csak az autó kapott óriási terhelést a 24 óra alatt, hanem a sofőrök is. Az összesen 1,3 km hosszúságú pálya egy része murva volt, ez pedig az első négy óra után szinte teljesen tönkre ment, kigödrösödött, kivályúsodott. Ilyen körülmények között kellett folyamatosan versenyszituációban vezetniük, akár az óriási porban, akár az esti sötétségben, éppen ezért a sofőrcseréket próbálták másfél-két óránként megoldani.

paragi_car_team_24012

A fiúk összesen 750 km-t mentek a 24 óra alatt, ami az előkelő 10. helyre volt elég a 90 induló között. Első ilyen versenyükön ezt a nagyon-nagyon szép eredményt értek el, hiszen úgy indultak neki, hogy csak bírja ki az autó a 24 órát – és alig mertek arra gondolni, hogy milyen szép lenne benne lenni az első tízben.

paragi_car_team_24012

Ez azért is óriási eredmény, mert az osztrák szervezésű verseny indulói között nagyon sok osztrák, német csapat van, ők is szervezik a versenyt, és profi csapatokkal vannak jelen. Mint azt elmondták, a depóban az autók nagy része profin volt felkészítve a versenyre, igazán komoly rally autók is voltak, a verseny második helyezett csapatában a kétszeres rallycross európa bajnok, a rallycross világbajnokság versenyzője is vezetett.

paragi_car_team_24012

Hogyan tovább?- kérdeztük volna a csapatot, de Róberték azonnal mondták: Már be vagyunk nevezve a következő versenyre, ugyanezzel a csapattal fogunk indulni. Már eddig is sok szurkolónk volt Kistelekről és Balástyáról, köszönjük nekik, de még többen jelentkeztek, hogy jönnek a következő versenyre, úgyhogy várunk mindenkit 2020 májusában Nyírádon!

A 24 órás rally cross versenyen induló csapat ezúton is köszönetet mond támogatóinak:

Autócentrál Kft
Piga-Ép Ker Kft
Villbek Kft
Master Trinity Kft
Roberto Auto Kft
Harmath és Társa Kft
Vaffer Kft
Délgazda Mezőgazdasági szaküzlet
Dorper Kistelek
Szűcs Erika
Fazekas Sándor
Pigniczki László
Paragi Róbert
Nagy Sándor
Gilicze László
Nagymihály Roland
Paragi Attila
Nagynemes Zoltán