Ravatalozó tetőfelújítása Ópusztaszeren - 2024.05.15 Sándor Attila
Ravatalozó tetőfelúj...
Sándor Attila2024.05.15
Ravatalozó tetőfelújítása Ópusztaszeren - 2024.05.15 Sándor AttilaRavatalozó tetőfelújítása Ópusztaszeren - 2024.05.15 Sándor AttilaRavatalozó tetőfelújítása Ópusztaszeren - 2024.05.15 Sándor Attila
Bringás reggeli 2024 május - 2024.05.14 Sándor Attila
Bringás reggeli 2024...
Sándor Attila2024.05.14
Bringás reggeli 2024 május - 2024.05.14 Sándor AttilaBringás reggeli 2024 május - 2024.05.14 Sándor AttilaBringás reggeli 2024 május - 2024.05.14 Sándor AttilaBringás reggeli 2024 május - 2024.05.14 Sándor AttilaBringás reggeli 2024 május - 2024.05.14 Sándor AttilaBringás reggeli 2024 május - 2024.05.14 Sándor AttilaBringás reggeli 2024 május - 2024.05.14 Sándor AttilaBringás reggeli 2024 május - 2024.05.14 Sándor AttilaBringás reggeli 2024 május - 2024.05.14 Sándor Attila
KISTELEKI ONLINE PROGRAMNAPTÁR
Még több esemény...

Zefirelli szerelmesei a 11.b-ben
Sándor Attila
2013.02.22.



Rendhagyó  irodalomóra a gimnáziumban interaktív feladatokkal, csoportmunkával és versírással. Tetszett

A szegedi Somogyi Könyvtár dolgozói által megnyert Olvasó Dél-Alföld pályázat keretében rendhagyó  irodalomóra-sorozat  kezdődött az Árpád Fejedelem Gimnázium 11.b osztályos tanulói számára. Az öt alkalomból álló programsorozat az Irodalom, film, zene címet viseli. Célja: ismert irodalmi művek, kötelező olvasmányok  elmélyültebb megbeszélése, újragondolása  - esetleg megszerettetése – a  film és a zene eszközeinek felhasználásával.


Első alkalommal Juhász Orsolya tanárnő tartott érdekfeszítő, figyelemfelkeltő foglalkozást  Shakespeare Rómeó és Júliájáról, melynek főleg érzelmi tartalmát közelítették meg a Franco Zeffirelli-féle film  egy  részletének  interaktív feldolgozásával, melynek során öröm volt látni a diákok érdeklődését, aktív részvételét.


Megkértük a  diákokat, hogy foglalják össze néhány mondatban , hogy mi tetszett nekik ebben a tanórában, ezekből szemezgettünk egy kis csokorra valót:


„Nekem legelőször is az tetszett, hogy más szemszögből elemeztük a művet. Játékos feladatokat kaptunk, ami szórakoztatóvá is tette az órát. Tetszett, hogy miránk esett a választás.”


„Eseménydús, ötletgazdag előadás volt. A diákok is kellőképpen kivették a részüket a feladatokból és a csapatmunka is megállta a helyét. Így könnyebben megérthetők az irodalmi témák. „


„Nekem a közös munkák tetszettek a legjobban, mert sokat lehetett közben nevetni. Igaz, a filmet már láttam, de jó volt újra megnézni ezt a részletet belőle. Alapjában véve egész jó volt  a rendhagyó irodalomóra.”


„Az tetszett, hogy nem volt egyhangú, érdekes volt. Szerintem jó hangulatban telt az óra, élvezhető volt. Szimpatikus volt a tanárnő is. Az tetszett a legjobban, mikor azt az ötsoros verset kellett közösen kitalálnunk.”


„Nagyon barátságos volt az előadó, érdekes volt a téma, jók voltak a feladatok. Tetszett a filmrészlet, és az, hogy utána alaposan megbeszéltük.”


„Az tetszett, hogy az „anyag” ki volt egészítve interaktív feladatokkal és csoportmunkát kellett végezni.”


„Az tetszett, hogy mindenkit bevontak az órába. Kivételesen tetszett a csoportmunka, bár én a saját gondolatomra szeretek hagyatkozni.”


„Az tetszett benne, hogy másképpen közelítettük meg az irodalmat, mint az megszokott volt a számomra. A csoportmunka is tetszett benne, habár a versírás egy kicsit nehéz volt, de én élveztem.”


„Az tetszett, hogy sokkal részletesebben megvizsgáltunk egy részletet, amit kielemeztünk, és olyan dolgokat tudtunk meg  egyes jelenetekről, amik eddig jelentéktelennek tűntek.”


A programsorozat két  hét múlva Újváriné Illés Mária zenetörténész órájával folytatódik, melyet nagy érdeklődéssel várunk.


Lőrincz Anna